Porady praktyczne przed podróżą

 

Wybierając się na wycieczkę należy odpowiednio przygotować się do podróży. Przed wykupieniem wycieczki prosimy o sprawdzenie daty ważności paszportu. Zazwyczaj powinien być on ważny co najmniej przez 6 miesięcy od daty powrotu do Polski, jednakże prosimy o zapoznanie się z aktualnymi przepisami paszportowymi i wizowymi obowiązującymi w kraju docelowym wycieczki. Aktualne informacje można znaleźć na http://www.msz.gov.pl/pl/informacje_konsularne/wizy/

Warto też zapoznać się z charakterystyką i zwyczajami panującymi w kraju do którego jest planowany wyjazd, w tym celu zapraszamy do zapoznania się z przewodnikami. Wybierając się w podróż do egzotycznych krajów należy także pamiętać o obowiązkowych i zalecanych szczepieniach przed wyjazdem. Zachęcamy do zaznajomienia się z listą obowiązkowych i zalecanych szczepień: sprawdź listę szczepień. Zaszczepić się można w stacjach sanitarno-epidemiologicznych.

Co warto zabrać ze sobą:

• odpowiednia garderoba – warto wziąć pod uwagę specyfikę kulturową i klimatyczną danego kraju i tak na przykład wybierając się do państw islamskich, arabskich, czy nawet chrześcijańskich, należy bezwzględnie pamiętać, aby w miejscach kultu religijnego być odpowiednio ubranym, najbardziej odpowiednim strojem jest koszula z zakrytymi ramionami, dla mężczyzn długie spodnie, a dla kobiet spódniczki zakrywające kolana oraz buty z zakrytymi palcami i piętami;

• nakrycie głowy – warto zabrać gdy wybieramy się do kraju o ciepłym klimacie, aby uchronić się przed udarem słonecznym;

• klapki pod prysznic oraz obuwie na plażę (plaże kamieniste, żwirowe lub z jeżowcami) oraz wygodne obuwie na co dzień;

• kosmetyki i farmaceutyki: kosmetyki do opalania z odpowiednim faktorem, środki przeciwbólowe, także tabletki na ból gardła (częsta przypadłość w klimatyzowanych hotelach i autokarach), leki przeciw przeziębieniom jak aspiryna, fervex, gripex, woda utleniona w żelu, aerozol do mycia rąk (dostępny w aptekach), maść na odciski, środki przeciw komarom i innym owadom, nasączone chusteczki do odświeżenia dłoni i twarzy w czasie podróży, plastry;

• przydatne drobiazgi: okulary przeciwsłoneczne, budzik turystyczny, lornetka, aparat fotograficzny z zapasowymi bateriami i kartą pamięci, plecak lub małą torbę, scyzoryk, igła i nici, rozmówki lub słownik, adapter (jeśli występuje inny typ napięcia w gniazdkach), maska do nurkowania z rurką.

Porady zdrowotne w trakcie urlopu

W przypadku konieczności skorzystania z pomocy lekarskiej należy skontaktować się z centrum alarmowym firmy ubezpieczeniowej. Dane kontaktowe widnieją na polisie lub w dokumentach podróży.

W zależności od wybranego wariantu ubezpieczenia może zajść konieczność poniesienia pewnych kosztów na miejscu np. wizyta lekarska, realizacja recepty itp. Koszty te firma ubezpieczeniowa zwraca po powrocie do kraju (wszystkie szczegóły zawarte są w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia), dlatego ważne jest, aby zachować wszystkie rachunki i po powrocie do kraju zgłosić żądanie do ubezpieczyciela o zwrot poniesionych kosztów.

Często podczas pobytu w Egipcie turyści cierpią na zaburzenia żołądkowo-jelitowe związane ze zmianą flory bakteryjnej. Lekarze zalecają, by kilka tygodni przed planowanym wyjazdem zacząć zażywać regularnie lakcid. Najskuteczniejszym lekiem na tzw. zemstę faraona jest ANTINAL (czyli nifuroksazyd), dostępny w egipskich aptekach w cenie 5 funtów egipskich (ok. 7,50 PLN).

Odprawa na lotnisku

Odprawa rozpoczyna się dwie godziny przed planowaną godziną odlotu. Ze względów bezpieczeństwa na wszystkich lotniskach prowadzone są wzmożone kontrole pasażerów, co wydłuża czas odprawy. Dlatego prosimy o stawienie się na zbiórkę punktualnie. Osoby, które nie stawią się na zbiórkę, mogą stracić prawo do dalszych świadczeń. Prosimy również o zapakowanie ostrych narzędzi, takich jak nożyczki, pilniczki, żyletki, do bagażu podstawowego, a nie podręcznego. Osoby pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających i zachowujące się agresywnie, mogą nie być wpuszczone na pokład samolotu.

Przewóz zwierząt (psy i koty) na rejsach czarterowych

Maksymalna waga do przewożonych zwierząt wynosi 5 kg. (łącznie z klatka o wymiarach max 45x35x20 cm). Zwierzęta te mogą podróżować w kabinie pasażerskiej po wcześniejszej zgodzie przewoźnika (podczas lotu może być przewożone tylko 1 zwierzę). Zwierzę musi posiadać wszelkie niezbędne pozwolenia i zaświadczenia od weterynarza także w języku angielskim. Zapytanie o pozwolenie przewozu należy przesłać nie później niż 4 dni robocze przed datą wylotu. Opłata za przewóz zwierząt jest pobierana zgodnie z Tabela Opłat Dodatkowych przewoźnika. Linie lotnicze nie odpowiadają za obrażenia cielesne lub śmierć zwierzęcia podczas podróży.

Osoby niepełnosprawne podróżujące na wózkach inwalidzkich oraz podróżowanie osób niewidomych

Osoby podróżujące na wózkach inwalidzkich nie ponoszą dodatkowych opłat (za wózek również). Pasażerów poruszających się na wózkach, którzy poruszają się samodzielnie po schodach i w samolocie przyjmowane są na pokład bez ograniczeń. Na pokładzie mogą być 4 osoby, które potrzebują asysty na schodach i w samolocie, przy czym możliwe jest przyjęcie tylko 2 osób poruszających się na wózku po pokładzie, a w locie dłuższym niż 3 godziny taka osoba musi podróżować z osoba towarzysząca. Wózki inwalidzkie pasażerów przewożone są jako bagaż rejestrowany i mogą być przekazane obsłudze naziemnej dopiero pod samolotem. Baterie od wózków akumulatorowych powinny być odłączone w czasie lotu.

Osoby niewidome, mogą podróżować z psami przewodnikami bez dodatkowych opłat w kabinie pasażerskiej, pies przewodnik powinien mieć założony kaganiec na czas lotu. Należy uprzednio poinformować linie lotnicze o podróży osób niepełnosprawnych (poruszających się na wózku inwalidzkim, niewidomych, głuchoniemych) najpóźniej na 4 dni robocze przed datą wylotu.

Bagaż

W zależności od typu samolotu dopuszczalna waga bagażu podstawowego na osobę wynosi 15–20 kg bagażu rejestrowanego + 5 kg bagażu podręcznego, w zależności od typu samolotu i przewoźnika. Za każdy dodatkowy kg bagażu powyżej limitu pasażer ponosi dodatkową opłatę.

Walizka powinna być dobrze zabezpieczona za pomocą kłódki, zamka szyfrowego, można także zafoliować bagaż, a także zaznaczyć walizkę jakimś widocznym dodatkiem wyróżniającym walizkę np. wstążką, gdyż ułatwi to odnalezienia własnego bagażu na pasie transmisyjnym. Walizka powinna mieć zawieszoną zawieszkę z nazwiskiem i imieniem oraz danymi teleadresowymi. W bagażu podręcznym nie mogą znajdować się ostre i szpiczaste przedmioty (noże, nożyczki, pilniczki, pensety, żyletki, śrubokręty), narzędzia udarowe, broń wszelkiego rodzaju, a także elementy które mogłyby zostać uznane za niebezpieczne.

Do bagażu podręcznego warto zapakować wartościowe przedmioty jak laptopy, aparaty fotograficzne, kamery, konsole do gier, odtwarzacze muzyki itp.

W przypadku zagubienia lub uszkodzenia bagażu należy zgłosić ten fakt natychmiast pracownikom lotniska, wypełniając koniecznie formularz PIR (Property Irregularity Report).

Podczas pakowania bagażu podręcznego radzimy pamiętać, że:

• dozwolone jest przewożenie tylko niewielkich ilości płynów w bagażu podręcznym (kabinowym) lub w osobistej torebce - niezależnie od kierunku podróży;

• płyny przewożone w bagażu kabinowym muszą znajdować się w pojemnikach, z których żaden nie może przekraczać 100 ml - muszą być one zapakowane w jedną przezroczystą plastikową i zamykaną torbę o pojemności nie przekraczającej jednego litra (np. torebka dwuścienna o wymiarach 22 cm/15 cm), które powinny być dostępne w portach lotniczych;

• bez zmian pozostają zasady dotyczące przewozu płynów (np. perfum, alkoholi) zakupionych w sklepach położonych na lotnisku za punktem kontroli kart pokładowych. Jeśli zakupiony towar został zapakowany i zabezpieczony w plastikowej torbie przez personel sklepu nie należy jej otwierać do momentu sprawdzenia w punkcie kontroli bezpieczeństwa (w tym przypadku nie ma również ograniczeń dot. ilości).

Definicja substancji płynnych obejmuje:

• wodę i inne napoje, zupy, syropy;

• żele (np. do włosów, kąpieli);

• pasty (w tym pasty do zębów);

• kosmetyki w płynnej formie (błyszczyk, podkład, tusz do rzęs);

• kremy, odżywki i oliwki;

• spraye;

• substancje płynne pod ciśnieniem (np. żele do golenia, dezodoranty);

• inne substancje o podobnej konsystencji.

Ubezpieczenie

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych każdy uczestnik wyjazdu biorący udział w imprezie turystycznej organizowanej przez touroperatora musi być ubezpieczony (ubezpieczenie KL, NNW).

Podstawowe ubezpieczenie obejmuje tylko koszty leczenia i następstwa nieszczęśliwych wypadków, nie obejmuje chorób przewlekłych, na które ubezpieczony był wcześniej leczony. W takich wypadkach należy wykupić dodatkowe ubezpieczenie.

Gdy impreza turystyczna organizowana jest przez zagranicznego touroperatora z wylotem do miejsca docelowego spoza terytorium Polski, touroperator nie ma obowiązku ubezpieczania uczestnika wyjazdu. Wówczas uczestnik wycieczki ma obowiązek uiszczenia dodatkowej opłaty ubezpieczeniowej, obejmującej koszty leczenia i następstwa nieszczęśliwych wypadków.

Podatki turystyczne

W niektórych krajach obowiązuje w hotelach podatek turystyczny, który Klienci wnoszą w recepcji hotelowej podczas kwaterowania, wysokość tej opłaty jest uzależniona od kategorii obiektu, więcej na: www.wakacjeszytenamiare.pl/podatki-turystyczne

Nowe zasady dotyczące polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

 

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku.

 

Co to są dane osobowe oraz jakie dane przetwarzamy?

 

Dane osobowe to każda informacja dotyczącą osoby fizycznej pozwalającą na określenie w sposób pośredni lub bezpośredni tożsamość tej osoby. Dane te są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie ze stron internetowych, serwisów, w tym zapisywanych w plikach cookies.

 

Przetwarzanie danych osobowych to operacje wykonywane na danych osobowych, a zwłaszcza zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie danych. Pozyskujemy następujące kategorie Państwa danych osobowych jak; dane teleadresowe oraz preferencje.

 

Administratorem Państwa danych osobowych jest: ALVENTUS TRAVEL Karolina Kowalczyk-Kuchta

 

Dlaczego chcemy przetwarzać dane?

Państwa dane osobowe pozyskane w związku z zawarciem umowy/wypełnionym formularzem jak i w trakcie wykonania umowy, będą przetwarzane w następujących celach:

 

  • realizacji usług turystycznych
  • prowadzenia działań marketingowych
  • rozpatrywanie wniosków.

 

Okres przetwarzania Państwa danych osobowych jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane.

 

Komu możemy przekazać dane?

 

Państwa dane mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane w związku ze zleconymi przez nas usługami, do Touroperatorów, którzy będą realizować rezerwacje o oraz podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Państwa dane mogą być przekazane również do państw trzecich na potrzeby realizacji umowy.

 

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?

 

Mają Państwo prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. Zgoda jest niezależna od czasu w jakim Państwo korzystacie z usług, obowiązuje do jej odwołania. Udzielenie zgód oznacza możliwość otrzymywania dostosowanych do Państwa potrzeb informacji marketingowych i ofert dotyczących produktów i świadczonych usług na podany adres e-mail lub numer telefonu, jak również uprawnia do kontaktów telefonicznych.

 

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Państwa danych?

 

Każde przetwarzanie Państwa danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów lub do podjęcia działań na Państwa żądanie przed zawarciem umowy. Dodatkowo podstawą prawną jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora np. takich jak udzielenie odpowiedzi na Państwa pisma i wnioski.

 

W przypadku wątpliwości co do prawidłowości przetwarzania Państwa danych osobowych, mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.

 

W związku z powyższym, zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych oraz celach analitycznych, moich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przeze mnie ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym zapisywanych w plikach cookies, również po rozpoczęciu obowiązywania RODO (czyli po 25 maja 2018 roku).

 

Podanie danych jest warunkiem zawarcia umowy, bez ich podania umowa nie może zostać zawarta.

 

Wyrażenie tej zgody jest dobrowolne i można ją wycofać w dowolnym momencie z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.